Listen to your heart
2011-04-06 / 23:40:01 / Allmänt

Idag var det nära att det brast för mig igen på gympalektionen. Gympaläraren ska ta upp en elev för att visa hur man gör en kullerbytta över en plint. Han frågar en av killarna om han vill visa men han vill inte. Han försöker övertala honom och drar till med "kom igen nu xxx, jag vill inte att någon liten sprattlig gymnastiktjej ska visa"
1. DISKRIMINERANDE MOT KVINNOR
När han märker att några av oss blir upprörda säger han "jag tar alltid upp de som inte är så bra för att visa så man inte ska känna någon press"
2.DISKRIMINERING MOT DE SOM HAR FÅTT VISA KLASSEN, SÄRSKILT KILLEN SOM HAN FÖRGÄVES FÖRSÖKTE FÅ ATT VARA EXEMPEL
Då sa jag till honom att xxx kanske också hade gått på gymnastik? Vad fan vet han om det liksom. Vad man är bra på handlar väl inte om vilket kön man har.
Han märker att vi sitter och är väldigt irriterade och försöker släta över med "märker att det blev lite fel FÖR VISSA här, vi stryker ett streck över det"
3. SKYLLER IFRÅN SIG PÅ OSS ATT HAN KLANTAT SIG

Använder bloggen för att ta ut min irration över hur vissa människor verkar till synes helt omdevetna om hur de framställer saker och ting. Som lärare har man väl för fan ett ansvar!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: